Subject: 20120 km 12,37 Pajumäe farmi kinnistu mahasõit
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 May 2025 12:42:52 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Rain Rõngelep <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 12:12 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>; Marko Toode 
<[email-masked]>
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Oleme kätte saanud esmased joonised maha sõidu kohta.  Tekkis kohe esimene 
murekoht. Kuna traktorid ja tehnika on teinekord küllaltki laiad 2,5-3m jne. 
Küsimus....kas mingitel tingimustel on võimalik meil asfaltkatte minimaalne 
laius 7 meetrit saada 5m asemel.  Kuna näen juba  ette, et 5m asfaltkatte 
laiust on meile ja meie tehnikale ja liiklusele liiga vähe.

Manuses on projekt ja koopias ka projeketeerija Marko ka.

Tänan ette!

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 24. aprill 2025 16:32
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere.

1.	Tänan, vajalik info on kõik taotluses olemas, saame edasi liikuda. 
Väljastan Teile  lähipäevil ristumiskoha projekteerimiseks nõuded. Skeemil 
näidatud sissesõidutee asukoht on esialgsel hinnangul enam-vähem sobiv (näeb 
naabri hekist mööda).  Teede projekteerija täpsustab projekti koostamise 
käigus  asukohta ja vajadusel saab mõne meetri siia-sinna nihutada.
2.	Saadan mõned teede projekteerijate kontaktid, kellega oleme rohkem kokku 
puutunud.

Kedagi soovitada ei saa 😊, aga palun suhelge nendega (sh küsige 
hinnapakkumist). Lisainfot teede projekteerijate kohta leiate vajadusel 
internetist.

Teelahendused OÜ  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Road Expert   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tinter Projekt  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

EXTech Design   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Almi  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

T-Model   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 23, 2025 7:12 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Vabandust väikese viivituse pärast kuid nüüd asukoht selge ja saame edasi 
liikuda. Manuses allkirjastatud taotlus koos planeeritava sissesõidutee 
asukohaga. Nagu pakkusite liigutame sissesõidu Pajumäe kinnistule ja 
planeerime ainult ühe uue mahasõidu.

Palun vaadake üle ja andke teada kui lisainfot tarvis.

Küsin siinkohal ka, kas oskate soovitada head ja pädevat teede 
projekteerijat?

Tänan ette!

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 3. veebruar 2025 12:28
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere.

Tänan lisainfo eest.

Kui sissesõiduteedele kavandatav liiklussagedus saab olema rohkem kui 20 
autot ööpäevas, siis:

•             peab normide Lisa 1 tabel 17 kohaselt olema tagatud 
ristumiskohtade vähim vahekaugus 50 meetrit.

•             pean normide Lisa 1 tabel 18 ning §24 kohaselt olema 
väljasõidul riigiteele tagatud nähtavuskolmnurk mõõtudega 7x190 meetrit.

Transpordiameti esialgsel hinnangul ristumiskohtade vahekauguse (50m) 
tagamisega probleeme ei teki, st vahekaugused oleks tagatud ning oleks 
võimalik teha kaks uut ristumiskohta Teie poolt soovitud asukohtadesse.

Küll aga tekivad mõlemas asukohas probleemid nõuetekohase nähtavuse 
tagamisega väljasõidul riigiteele. Nimelt jäävad nähtavuskolmnurkadesse 
Lutsu (29201:003:0003) ja Vahtra (29201:003:0030) kinnistute hekid.

Lisan illustreerivad väljavõtted, kus on kujutatud nähtavuskolmnurgad 
mõõtudega 7x190m (punased jooned), mis jooksevad üle hekkide. Kuna 
nähtavuskolmnurk on ala, kus ei tohi liiklusohutuse kaalutlustel paikneda 
nähtavust piiravaid takistusi, tuleks asuda nähtavuskolmnurkade ulatuses 
hekke likvideerima. Siin peaksite välja selgitama, kas kinnistute omanikud 
annavad selleks nõusoleku.

Kui hekkide likvideerimine ei tule kõne alla, siis oleks ühe variandina 
võimalik näiteks rajada sissesõidutee Pajumäe farmi kinnistule sellisesse 
asukohta, kus nähtavus oleks tagatud (nihutada tee asukoht Vahtra kinnistust 
oluliselt kaugemale).

Jääme ootama Teie tagasisidet, millise lahendusega soovite edasi minna (kuhu 
asukohta sissesõidutee rajada).

Kui oleme sissesõidutee asukohas osas kokkuleppele jõudnud, saame alustada 
ristumiskoha rajamise haldusmenetlusega.

Eelinfo: Ristumiskohtade ehitamiseks tuleb läbi viia ristumiskoha rajamise 
haldusmenetlus.

Selleks palume kinnistu omanikul (või tema poolt volitatud isikul) esitada 
meile vabas vormis digiallkirjastatud taotlus ristumiskoha rajamiseks.

Taotlus peab sisaldama järgmist infot:

•             Kinnistu omaniku kontaktid (nimi, e-post, telefon)

•             Vajadusel volikiri

•             Kinnistu nimi ja katastritunnus, kuhu juurdepääs rajatakse

•             Selgitus, milleks on juurdepääs/ristumiskoht vajalik, mis 
tegevusi kinnistutel kavandatakse

•             Milline on tegevusega kaasnev orienteeruv liiklussagedus 
ja -koosseis, st kui palju ja millised sõidukid (sõiduautod, veokid, 
põllumajandustehnika vms) ööpäevas sõidavad

•             Ristumiskoha asukoha skeem (tähistatud asukoht Maa-ameti 
kaardil)

Eelinfo, kuidas ristumiskoha rajamise protseduur edasi läheb ning millega 
tuleb arvestada:

*        Ristumiskoha rajamise haldusmenetluse läbiviimiseks väljastame 
kinnistu omaniku taotluse alusel nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks.

*        Kinnistu omanik tellib pädevusega projekteerijalt teeprojekti. 
Projekteerija esitab teeprojekti Transpordiametile kooskõlastamiseks.

*        Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime kinnistu omanikuga lepingu. 
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse 
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

*        Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (projekteerimine, 
ehitamine) kannab kinnistu omanik/huvitatud isik.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 31, 2025 3:38 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Suur tänu nõnda kiire tagasiside eest. Antud sissesõiduteedele kavandatav 
liiklussagedus saab ilmselt olema rohkem kui 20 autot ööpäevas.

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 31. jaanuar 2025 14:24
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere.

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga rajada riigiteelt 20120 
Keava-Hõreda tee kaks uut sissesõiduteed (edaspidi ristumiskoht) 
juurdepääsuks Kaldafarmi (29201:003:0144) ja Pajumäe farmi (29201:003:0125) 
kinnistutele Ingliste külas Kehtna vallas Rapla maakonnas.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt 
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 
määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei 
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud 
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse 
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle tänase 
sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks 
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud esindaja 
taotluse alusel.

Kaldafarmi ja Pajumäe farmi kinnistud külgnevad riigi kõrvalmaanteega 20120 
vahemikus km 11,72-12,96. Riigitee liiklussagedus on 465 sõidukit ööpäevas.

Selgitame, et peamised kriteeriumid, millega ristumiskoha asukoha valikul 
tuleb arvestada on ristumiskohtade vahekaugus ning nähtavus väljasõidul 
riigiteele.

•             Normide Lisa 1 tabel 17 kohaselt peab riigitee liiklussageduse 
465 autot/ööp korral olema tagatud ristumiskohtade vähim vahekaugus 50 
meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  üle 20 
autot/ööp) või 10 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee ööpäevane 
liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp). Ristumiskohtade vahekauguse 
tagamisega probleeme ei teki.

•             Normide Lisa 1 tabel 18 ning §24 kohaselt peab riigitee 
kiirusrežiimi 90 km/h korral olema väljasõidul riigiteele tagatud 
nähtavuskolmnurk mõõtudega 7x190 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee 
ööpäevane liiklussagedus on  üle 20 autot/ööp) või 3x190 meetrit (kui 
kinnistu juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp). 
Nähtavuskolmnurk on ala, kus ei tohi paikneda nähtavust piiravaid takistusi.

Selleks et saaksime Teie poolt välja pakutud sissesõiduteede asukohtade 
sobivust hinnata, palun veidi lisainfot. Nimelt on oluline teada, milline on 
uutel sissesõiduteedel kavandatav liiklussagedus, st mitu sõidukit ööpäevas 
sissesõiduteed kasutama hakkab – kas liiklussagedus on üle või alla 20 
sõiduki ööpäevas?

Jääme ootama Teie peatset tagasisidet. Kui see lisainfo on olemas, saame 
edasi liikuda ja hinnata, kas ja kuhu on võimalik sissesõiduteed rajada.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 29, 2025 9:40 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Esko Allika <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Taavi Niinemets <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Alo Vahtmäe 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu 
kooskõlastuse taotlus

Tere,

Pae Farmer OÜ soovib rajada kahte uut sissesõiduteed kinnistutele 
29201:003:0144 ja 29201:003:0125 farmi teenindavale transpordile. Uued 
sissesõiduteed on märgitud manuses olevale eskiisile.

Kuna soovime alustada antud ala projekteerimistöödega siis soovime teada, 
kas saame loa maanteeametilt rajada mõlemad sissesõiduteed teed või siis ühe 
neist ja mis tingimustel?

Täname

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.